یکی از رایج ترین کارهای تعمیر موتور خودرو ، تعویض روغن و فیلتر هر چند وقت یک بار است که سازنده خودروی شما دوره آن را مشخص می کند. اگرچه با انجام این کار خودتان پول زیادی پس انداز نخواهید کرد اما دلایل خوبی برای منطقی بودن انجام آن وجود دارد. اولا، این تنها راهی است که می توانید از کیفیت روغنی که واقعاً وارد موتور شما می شود مطمئن شوید. و دوم، به شما امکان میدهد هنگام باز کردن و سفت کردن دریچه تخلیه، زیر خودرو قرار بگیرید و به چیزهای دیگر نگاهی بیندازید. من اغلب هنگام تعویض روغن متوجه مشکلات مکانیکی کوچکی شده ام.
شما می توانید خود خنک کننده خود را ظرف یک ساعت تعویض کنید. شما باید روی یک ابزار شارژ مجدد با نیروی هوا سرمایه گذاری کنید تا حین پر کردن حباب های هوا از سیستم خنک کننده خارج شود. شما با انجام این کار در هزینه ها بسیار صرفه جویی خواهید کرد.
برخی از خودروسازان توصیه می کنند روغن ترمز را هر دو سال یا 24000 مایل تعویض کنید. دیگران اصلاً به آن اشاره نمی کنند. اما تست روغن ترمز آسان است. فقط یک نوار تست را در مایع فرو کنید و رنگ را با نمودار روی بسته بندی مقایسه کنید. شما نمی توانید یک شستشوی کامل روغن ترمز را خودتان انجام دهید، اما می توانید بهترین کار بعدی را انجام دهید: تعویض مایعات. این روش تمام مایع قدیمی را با سیال تازه جایگزین نمی کند، اما شما به اندازه کافی مایع جدید برای ایجاد تفاوت در عملکرد معرفی خواهید کرد.
هیچ نوار تستی برای مایع فرمان برقی وجود ندارد، بنابراین باید به توصیه های خدمات سازنده یا قوانین کلی (دو سال یا 24000 مایل) اعتماد کنید. از روش باستر ترکی برای تخلیه مایع قدیمی فرمان برقی استفاده کنید. تمام مایع (موتور خاموش) را همانطور که نشان داده شده است خارج کنید. سپس مخزن را با مایع تازه پر کنید. موتور را روشن کنید و بگذارید حدود 15 ثانیه کار کند. روش تعویض مایع را تا زمانی که تمام کوارتت مصرف شود تکرار کنید. توجه: هرگز مایع فرمان برقی «Universal» را جایگزین نوع توصیه شده نکنید و هرگز افزودنی های دیگر یا محصولاتی که نشتی دارند را اضافه نکنید. آنها ممکن است صفحه فیلتر توری ریز در سیستم فرمان شما را مسدود کرده و باعث خرابی های گران قیمت شوند.
به نظر می رسد اکثر مردم می دانند که روغن موتور باید مرتباً تعویض شود. آنچه اغلب فراموش می شود اهمیت تعویض مایع انتقال نیز است. یکی از دوستان مکانیک من به من می گوید که اکثر گیربکس هایی که از کار می افتند این کار را انجام می دهند زیرا سیال آنطور که باید تعویض نشده است و در برخی موارد اصلا تعویض نشده است. برخی از پن های روغن گیربکس دارای یک پلاگین تخلیه هستند در حالی که برخی دیگر برای خلاص شدن از شر روغن از شما می خواهند که پن را بردارید. برداشتن پن دردناک است، بنابراین فقط یک بار پیش از نصب پلاگین تخلیه مقاوم سازی آن را انجام دهید تا تغییرات آتی مایعات را بسیار آسانتر کنید. اگر پلاگ پن روغن موتور شما از کار افتاد میتوانید از همین نوع شمع تخلیه استفاده کنید.
اگر باتری خود را تست کرده اید و متوجه شده اید که شارژ نمی شود، به این معنی است که زمان تعویض آن فرا رسیده است. به عنوان یادآوری، بیشتر باتری های خودرو در صورت مراقبت از آنها فقط حدود پنج سال عمر می کنند. خبر خوب این است که نیازی نیست آن را نزد مکانیک ببرید. تعویض باتری یک کار آسان است و اکثر فروشگاه هایی که می توانید باتری جدید بخرید باتری قدیمی شما را رایگان بازیافت می کنند.
ابتدا ماشین خود را روی زمین مسطح پارک کنید. اگر موتور در حال کار است، حدود پنج دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید روغن در مخزن نشسته است. اگر خودرو خاموش بوده است، موتور را استارت کنید تا فشار روغن دریافت شود و اجازه دهید روغن فیلتر را پر کند. هر دو روش به شما کمک می کنند تا قرائت دقیق تری داشته باشید. در مرحله بعد، گیج روغن موتور را پیدا کنید (دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا محل آن را به صورت دقیق بدانید) و با پارچه ای بدون پرز محل را تمیز کنید. (یک پارچه یا روزنامه کثیف ممکن است آلاینده های ناخوشایندی ایجاد کند.) سپس آن را دوباره وارد کنید و دوباره بیرون بکشید و ببینید سطح روغن در حداقل و حداکثر نشانگر قرار دارد یا خیر.
فیلتر هوای قدیمی و هر گونه زباله را از سر راه بردارید. به نحوه نصب فیلتر هوای قدیمی توجه کنید. هنگام نصب فیلتر هوای جدید، باید این را تکرار کنید. فیلتر هوای جدید را نصب کنید. جهت و محل قرارگیری قدیمی را با هوزینگ مطابقت دهید. محفظه فیلتر هوا را ببندید و آن را مانند قبل محکم کنید. تمام شد! این کل چیزی است که برای وارد کردن هوای تازه به موتور شما نیاز است.
دمای ایده آل موتور برای بررسی روغن در وسیله نقلیه، روغنی که استفاده می کنید و دمای محیط بستگی دارد. برای اکثر خودروها، بررسی روغن موتور با موتور سرد توصیه می شود. یک موتور سرد اجازه می دهد تا روغن در ظرف روغن ته نشین شود و در نتیجه خوانش دقیق تری انجام شود. با این حال، برخی توصیه می کنند روغن را زمانی که موتور گرم است یا در دمای کارکرد معمولی یعنی بین 230 تا 260 درجه فارنهایت بررسی کنید. برای اطمینان، آنچه را که دفترچه راهنمای خودرو بیان می شود را بررسی کنید.
مجموعه تخصصی ما در راستای تحقق و نیل به اهداف سیاست های کلان اقتصادی و مشارکت در رشد اقتصادی کشور فعالیت خود را از سال 1396 با تفکر تغییر، تحول در ایجاد رفاه و آسایش مردم آغاز نمود. کلینیک تخصصی ما طی سالهای فعالیت خود فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت و هماکنون به عنوان قطب تعمیر موتورو سرویس گیربکس خودروهای اتوماتیک معرفی شده است. در همین راستا تیم ما همواره در راستای جلب رضایت و تأمین نیازهای مشتریان به عنوان مهمترین استراتژی قدم برداشته است.